fredag 4. september 2009

Savner du avisa du leste forrige uke?

Jeg gjør ikke det. For å være ærlig hater jeg avisene som kom forrige uke. Det tar jo bare plass! Ikke har de særlig mye verdi for meg heller! Vi abonnerer på mange aviser og det betyr mye søppel... Veldig mye søppel. Jeg føler at vi kaster en halv skog i året.
Bøker derimot! De står så fint i bokhylla, de har gitt en opplevelse, de bringer minner fra en fantasi eller dokumentarisk verden. De er ofte knyttet til følelser.

Derfor er det jeg ikke forstår at det er så mange som fokuserer på elektroniske bøker fremfor elektroniske aviser! En bok har for mange en emosjonell verdi. En avis har ikke det. En bok har en verdi i seg selv, en avis har ikke det. En bok er ikke verdiløst etter den er lest, en avis er det.
Så hvorfor fokuseres det så voldsomt på elektroniske bøker fremfor aviser???

Jeg vil ha en elektronisk avis og jeg vil ha det nå! Jeg kan glatt betale for det!

Ingen kommentarer: