onsdag 20. mai 2009

Men Platekompaniet da!

Kjære platekompaniet. Dere kommer nå opp i mot iTunes, den store globale vet dere, med milioner av sanger inkludert i sitt bibliotek og med ekstrem integrering i sine egne mp3 spillere (som har over 70% markedsandel). Da bør jo dere bruke deres egen store styrke i forhold til denne giganten.Jeg er glad i musikk, faktisk så glad at jeg av og til kjøper en og annen fysisk CD. Det er flere årsaker til dette:

1. Jeg får produktet der og da

2. Jeg får et fysisk produkt som føles mer ekte

3. Jeg får med en booklet som kan inneholde interessant stoff for meg.


Men, jeg kjøper jo også musikk elektronisk.

Det gjør jeg fordi:

1. Det er billigere

2. Det er enkelt å laste ned

3. gjør det ofte på impuls


Når jeg hørte dere skulle selge musikk elektronisk tenkte jeg:"Endelig! nå kan jeg få i både pose og sekk". Jeg håpet på at jeg kunne nå gå i en av deres butikker, kjøpe CDen og samtidig få med meg en eller annen form for kode som kunne gjøre at jeg kunne laste den ned elektronisk i tillegg!. Tenk hvor bra det hadde vært! Da hadde jeg garantert også kjøpt flere CDer, for det er irriterende å faktisk måtte kopiere plata over til datamaskinen for så å overføre den til der jeg ønsket.


Kjære Platekompaniet, hør min bønn. vær så snill å gjør dette, da har dere i hvert fall en trofast kunde!

http://www.digi.no/813869/trang-fodsel-for-digital-musikkbutikk

Ingen kommentarer: